Polska jesień

W dniach 26 do 27 października bieżącego roku odbyła się wycieczka do Zagórza Śląskiego, Walimia Wałbrzycha i Świdnicy. Wzięli w niej udział uczniowie klasy Ia i IIa naszego gimnazjum z wychowawcami Anną Kamińską-Kuś i Agnieszką Gorzelak.

Naszą podróż rozpoczęliśmy o godz. 7.45, rozbudzeni wsiedliśmy do autokaru, przygotowani do dwugodzinnej podróży. Śpiewając i słuchając wskazówek kierownika wycieczki dotarliśmy do Walimia, skąd przeszliśmy do Muzeum Sztolni, gdzie nasza grupa z przejęciem słuchała historii o jeńcach wojennych i tajemniczych tunelach. Potem udaliśmy się do Zamku Grodno, gdzie obejrzeliśmy narzędzia tortur.Przy pięknej pogodzie udaliśmy się na spacer wokół jeziora Bystrzyckiego. Zmęczeni i głodni udaliśmy się do ośrodka na obiad. Około godziny 15.00 rozpoczęliśmy w grupach realizacje projektu „Rycerz” . Wieczorem odbyły się konkurencje z okazji Dnia Chłopaka. Panowie tańczyli z miotłą, popisywali się znajomością kroków baletowych czy precyzją w malowaniu paznokci. Prezentacje grup projektowych rozpoczęliśmy przed kolacją. Występy rycerzy, dam dworu czy sceny sądów bożych wzbudzały w nas gorące emocje. Oklaskom nie było końca. Posileni , rozpoczęliśmy inscenizację bitwy pod Grunwaldem. Podzieleni na zespoły, nocna porą na boisku sportowym mogliśmy się wyszaleć , sypiąc mąkę na przeciwnika.

Zmęczeni, szybko położyliśmy się spać bo o godz. 6.00 mieliśmy pobudkę. Udaliśmy się na lekcje matematyki w Exploraparku , czyli parku nauki i techniki . Mieliśmy okazje poznać i nauczyć się czegoś nowego grając w różne gry logiczne.

Słońce i spadające kolorowe liście powitały nas w parku Zamku Książ. Poznaliśmy tam historię „Stokrotki” , księżnej zamku oraz zwiedziliśmy miejsca niedostepne dla dorosłej publiczności.

W Świdnicy powitał nas przewodnik pan Piotr. Oprowadził nas po katedrze pw. św. Stanisława, biskupa i męczennika i św. Wacława męczennika .Zachwycił nas drewniany ołtarz, podobny do krakowskiego wykonanego przez Wita Stwosza, a w nim św. Roch oraz Ołtarz Główny- dzieło Johanna Riedla, ukończone w 1694 r . Poznaliśmy tajemnic dawnych i terażniejszych ważnych mieszkańców tego piastowskiego księstwa spacerując po rynku ogladając ich kamienice.

Czas się kończył.Musieliśmy wracać do Oleśnicy, gdzie już czekali na nas Rodzice.

Z niecierpliwością czekamy na nowe miejsca do odkrycia.

Chcieliśmy podziekować za organizację i trud opieki nad nami:

pani Annie Kamińskiej – Kuś, pani Agnieszce Gorzelak i pani Genowefie Szynkiewicz