Propozycje czytelnicze dla rodziców.

Propozycje czytelnicze dla rodziców.

Nasze propozycje:

  1. e-book . Sukces na egzaminie
  2. „Zanim nie jest za późno”  Ernst Servais
  3. „ Rewolucja w uczeniu” Gordon Dryden,  Jeannette Vos
  4. „ Mówię do ciebie,  człowieku” Katarzyna Bocheńska
  5. „Rodzice a szkoła” Ewa Kosińska
  6. „ Sukces na egzaminie” Marek Grębski
  7. „ Agresja u dzieci – szkoła   porozumienia”  Joanna Danielewska
  8. „ Dla siebie i dla innych”  Maria Moneta – Malewska
  9. „ Umowa z klasą” Ewa Góralczyk
  10. RODZICE A SZKOŁA – Ewa Kosińska
  11. MŁODZIEŃCZOŚĆ – TRUD ISTNIENIA; Marie –Francoise Cote –Jallade

 1. e-book . Sukces na egzaminie

„ Specjaliści w dziedzinie uczenia się i nauczania twierdzą, że osobiste zainteresowanie i zaangażowanie z punktu widzenia do mobilizacji uczenia się , jest też kluczem do jego efektywności….. Umiejętność efektywnego, elastycznego czytania jest fundamentalną sprawnością każdego kto chce odnieść sukces…..”

Autor książki Marek Grębski pomaga dobrze przygotować się do sprawdzianów, kolokwiów i egzaminów. Daje praktyczne wskazówki dotyczące:

•          Metod uczenia się.

•          Treningu pamięci.

•          Szybkiego czytania.

•          Technik notowania i sporządzania mapy myśli.

•          Organizacji pracy.

Mówi też o tym, jak zmobilizować się do nauki, czego należy spodziewać się na egzaminie, jak poskromić lęk i … jak sobie poradzić w razie niepowodzeń. Tekst urozmaicają dowcipne ilustracje.

2. „Zanim nie jest za późno”  – Ernst Servais

Książka o zapobieganiu uzależnieniom w społecznościach lokalnych, a jednocześnie praktyczny poradnik dla nauczycieli, rodziców i wychowawców.  Jest to poradnik dla każdego kto chce uchronić dzieci,  młodzież , a nawet siebie przed skutkami uzależnień. Zapobieganie uzależnieniom opisane w tej książce , oparte jest na koncepcji globalnego podejścia do zjawisk uzależnień. Ta globalność oznacza tutaj, że działania związane z zapobieganiem uzależnieniom dotyczą również uzależnień od wielu różnych substancji psychoaktywnych i wielu zjawisk społeczno – psychologicznych, takich jak nadmierne spożywanie żywności, nałóg hazardu, komputera  czy telewizjomania.

3. „Rewolucja w uczeniu” Gordon Dryden,  Jeannette Vos

„Chcesz myśleć sprawnej niż inni ? Będziesz zaskoczony , jak dalece można ulepszyć funkcjonowanie mózgu i jak wiele osiągnąć dzięki technikom pracy umysłowej. Wykorzystaj to!” Piszą autorzy. Autorzy  książki postanowili połączyć swe siły do pracy nad ta książką. Był to strzał w dziesiątkę. To co dawniej wydawało się niewykonalne- jak przeczytanie kilkuset stron w ciągu godziny lub nauczenia się obcego języka przez jeden miesiąc- dziś okazuje się możliwe. Co , więcej mnóstwo ludzi już korzysta z tych umiejętności w praktyce. Każdy może je zdobyć w stosunkowo krótkim czasie, opanowując kilkadziesiąt skutecznych technik przyswajania i porządkowania informacji.

4. „Mówię do ciebie, człowieku” Katarzyna Bocheńska

Poradnik dla młodzieży , ale tez i rodziców przydatny w Edukacji szkolnej – poświęcony  zdobywaniu kompetencji w zakresie komunikacji interpersonalnej. Autorka wyjaśnia proces komunikacji , a także bariery utrudniające skuteczne porozumiewanie się, ciekawie odnosząc teorię do życia codziennego. Stopniowo czytelnik jest wdrażany do działania praktycznego. Poznaje zasady prowadzenia rozmowy, przygotowania wypowiedzi pisemnych, takich jak podanie, życiorys, ogłoszenie, zaproszenie. Ale przede wszystkim uczy się rozmawiać , przemawiać , perswadować, informować .

5. „Rodzice a szkoła” Ewa Kosińska

Krótki poradnik psychologiczny. O czym rodzice i nauczycielem musza pamiętać , aby wspólnie kształtować osobowość ucznia? W obecnych czasach obserwujemy kryzys kulturowy i etyczny młodego pokolenia. Młodzież nie kieruje się autorytetami, bo ich często nie ma.

Podstawowe funkcje wychowawcze spełniają rodzice, a nauczyciele mogą ich tylko wspomagać  i ewentualnie uzupełniać. Zadaniem , a nawet obowiązkiem rodziców powinno być włączanie się w system wychowawczy szkoły, który uzgodniony wspólnie prowadzi do wszechstronnego rozwoju dziecka. Nie ma gotowych scenariuszy gwarantujących powodzenie, bo takich być nie może, ale można skorzystać z porad fachowców przy realizacji procesu wychowania.

6. „Sukces na egzaminie” Marek Grębski

Poradnik jest esencją aktualnych opracować dotyczących technik kierowania sobą , planowania, zarządzania czasem, uczenia się, efektywnego czytania, , notowania, przezwyciężania stresu. Opiera się na dokonaniach wielu ekspertów: psychologów, psychoterapeutów, trenerów umiej setności psychologicznych. Rozwiewa mity o uczeniu się szybki i łatwym za pomocą „ cudownych metod”. Pokazuje, że skuteczne pokonywanie wyzwań wymaga konkretnej wiedzy umiejętności, a aktywne inwestowanie w siebie , we własny rozwój procentuje w przyszłości.

7. „Agresja u dzieci – szkoła porozumienia”  Joanna Danielewska

Jak  pomóc dzieciom w trudnej sztuce życia zgodnego z regułami społecznymi, w którym znajdzie miejsce na indywidualny rozwój? Jak wpłynąć na dziecko agresywne, by nauczyło się zaspokajać potrzebę kontaktów z rówieśnikami s sposób racjonalny? Autorka odpowiada na te pytania , pokazując nauczycielom i rodzicom jak zapobiegać agresji mając na względzie działania profilaktyczne.

8. „Dla siebie i dla innych”  Maria Moneta – Malewska

Wojciech Eichelberger napisał o tej książce, że to nie jest podręcznik tylko lektura obowiązkowa. Mądra książka, napisana przez doświadczoną, kompetentna psychoterapeutkę. Autorka traktuje czytelnika po partnersku , bez względu na jego wiek. Z szacunkiem, poważnie . To przewodnik po bezdrożach życia , zarówno dla tych, którzy już po nich krążą, jak i dla tych którzy właśnie na nie wkraczają. Wiele tu trafnych drogowskazów.

(…) Żałuję, że ze mną nikt tak nie rozmawiał o sprawach tak ważnych , jak wolność , przyjaźń, partnerstwo, seks, przywiązanie , pożądanie (…) , gdy potykając się , zaczynałem samodzielną wędrówkę przez życie …

9. „Umowa z klasą” Ewa Góralczyk

W tej książce  autorka podpowie Państwu :

  • Jak wychowawca może sobie ułatwić porozumienie z klasą i zapewnić konsekwentne przestrzeganie zasad
  • Jak zawrzeć umowę z uczniami aby ująć wzajemne oczekiwania
  • Z jakich elementów powinna składać się umowa
  • Jak korzystać z umowy w ciągu roku aby panować nad klasą
  • Scenariusze lekcji prowadzących do spisania dobrej umowy

10. RODZICE A SZKOŁA – Ewa Kosińska

Krótki poradnik psychologiczny o tym jak nawiązać współpracę z rodzicami i włączyć ich w tworzenie i realizację programów szkolnych? O czym rodzice i nauczyciele musza pamiętać , aby kształtować osobowość ucznia ?

11. MŁODZIEŃCZOŚĆ – TRUD ISTNIENIA; Marie –Francoise Cote –Jallade

Wiek młodzieńczy – to czas obfitujący w kryzysy, rozczarowania rzeczywistością i ludźmi. Każde takie rozczarowanie przeżywane jest w tym okresie ze zdwojona siłą, każdy zawód sprawia ogromny ból. Młodzi są drażliwi na punkcie swej osoby.

Każdy z nas musi radzić sobie sam z problemami tego okresu, niektórym idzie to lepiej , innym gorzej, jeszcze inni nie wiedzą co począć i rezygnują. Ta książka  przyda się nie tylko młodzieży , ale i dorosłym. Ułatwi im zrozumienie rozterek ich dojrzewających dzieci.